برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ فصل هشتم علوم دوم.jpg

کاربرگ و آزمون فصل هشتم علوم دوم دبستان به همراه خلاصه درس

کاربران عزیز مام پلاس، در این پست ما برای شما، کاربرگ و آزمون فصل هشتم (بسازیم و لذت ببریم) علوم دوم دبستان به همراه خاصه درس را قرار داده ایم .در آخر پست هم فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل هشتم علوم دوم دبستان در اختیار شما قرار میگیرد، برای یادگیری بهتر کاربرگ های این فصل را چاپ کنید.

فصل هشتم علوم تجربی

بسازیم و لذت ببریم

گروه آموزگاران پایه دوم ابتدایی


فصل هشتم درس در یک نگاه

دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها نسبت به ساخت کاردستی های متنوع اقدام خواهند نمود این ابزارها را به کار گرفته و فواید استفاده از فناوری را تجربه و باور می کنند.

اهداف / پیامدها

در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند
(۱) بتوانند برای تن نمونه ای از یک چیز تصمیم بگیرند خواه ابتدا شیئی را ببینند و بعد به دنبال مواد لازم بگردند و خواه ابتدا ماده ای را ببینند و شباهت بین آن و شیئی را بیابند و تصمیم به ساخت بگیرند.
(۲) هنگام ساخت یک وسیله  بخشهایی را کم و زیاد کرده و یا تغییر دهد به گونه ای که پس از تغییر از رسیدن به هدف خود احساس رضایت کند.

(۳) بتواند مدل های جدیدی از آنچه را به طراحی نماید.

دانستنی ها برای معلم

می توانید با تدارک یک کمد در کلاس دست ساخته های بچه را در معرض نمایش قرار دهید تا زمینه ی فعال کردن ذهن دانش آموزان فراهم گردد( ویترین های شیشه ای خارج از کلاس هم مناسب است.)
از طرفی قرار گرفتن جامدادی روی میز معلم که به دست وی و از مواد دور ریختنی ساخته شده راه را برای اقدام های جدی تر بچه ها باز میکند به خاطر داشته باشید هرگونه قضاوت معلم در مورد ،زیبایی و یا کیفیت ساخت کارهای بچه ها  منجر به کاهش سطح انگیزش عده ای می گردد و عدم توانایی را به آنها القا میکند بهتر است به طرح سؤالهایی مانند زیر از این مشکل جلوگیری کرد:

(۱) چگونه به فکر ساختن این کاردستی افتادی؟
در زمان ساختن چه احساسی داشتی؟
(۳) در ذهن خود چه چیزی را مجسم کردی که مدل آن را بسازی؟
(۴) پس از پایان کار چه احساسی پیدا کردی؟
(۵) در آینده چه چیزی می خواهی بسازی؟

 

کاربرگ و آزمون فصل هفتم علوم‌دوم 

ویدوئوهای آموزشی فصل هشتم علوم دوم


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود